En moderne nettside skal bidra til bedriftens overordnede mål. Derfor er det viktig å vite hvem man prøver å nå og hva man ønsker å oppnå med en nettside. Det aller viktigste er at de som søker etter informasjon finner svar på sine utfordringer, problemer og ønsker. For å treffe riktig publikum med nye nettsider er det derfor viktig å jobbe målrettet med målgruppe og den digitale kundereisen.
Enten du skal etablere en helt ny nettside eller ønsker å utbedre en eksisterende kan vi hjelpe deg. Det første vi gjør er å analysere nettstedet ditt og gi råd som kan bidra til å nå oppsatte mål.
Vi jobber med kjente plattformer som WordPress, HubSpot og Unbounce.
Du kan lese mer om hva HubSpot er på Effektbloggen her >>
Innhold og budskap
For å lykkes med å bli synlig på nett er innhold det aller viktigste. Vi starter ofte med å se på og revidere innhold før vi går inn på design av nettstedet. Ved hjelp av Google Analytics og andre analyseverktøy kan vi se hvordan dagens innhold gjør det. Hvor mange besøkende har deres nettsted i løpet av en måned? Hvordan navigerer besøkende rundt på deres nettsted? Faller de ut tidlig (bounce rate), eller blir de lenge nok til å skaffe seg nok informasjon?
Ved å utarbeide gode personas (semifiktive representanter for dine typiske kunder) og innsikt i hvordan deres kunder kommuniserer, som språkbruk og atferd, er det lettere å tilpasse innhold til kjøpergruppen.
Den digitale kjøpsreisen
Ofte endrer vi innhold fra å være selvsentrert til å fokusere på hvordan vi kan hjelpe kunden. En potensiell kunde tidlig i kjøpsfasen har ønsker og andre behov for informasjon enn en som er i ferd med å ta en kjøpsbeslutning. Forskning viser at så mye som 90% av kjøpsreisen er unnagjort før vi ønsker å snakke med en selger. Derfor må vi designe innhold og nye nettsider slik at kundene finner det de søker etter når de trenger det.
Nye nettsider – del av en større digital strategi
Ditt nettsted lever på ingen måte alene, men i samspill med andre digitale kanaler og sosiale medier. Et nettsted suppleres ofte med en bedriftsblogg, landingssider for konverteringsoptimalisering og spredning av informasjon og nyheter på facebook eller LinkedIn.
Klar for å komme i gang med nye nettsider?
Vi kan ha din ny site klar o løpet av en uke.
I dag er verdens viktigste handlegate Google sin søkemotor. Du kommer ikke utenom SEO – søkemotoroptimalisering hvis du ønsker en synlig tilstedeværelse på nett. Derfor er det viktig å forstå hvordan kundene søker etter informasjon. Hvilke ord, søkefraser og spørsmål bruker de på Google? Din Webpartner holder seg selvfølgelig oppdatert på de nyeste trendene og algoritmene som kreves for å få den beste plasseringen på Google sin «handlegate».